Aktivitetslederkurs

Postet av Bergen Rideklubb den 25. Feb 2016

Nå får medlemmer i Bergen rideklubb mulighet til å delta på aktivitetslederkurs

Kan du tenke deg å delta på aktivitetslederkurs og påta deg oppgaver som aktivitetsleder for barn og unge i Bergen Rideklubb?

Lørdag 5. mars holder NRYF aktivitetslederkurs i samarbeid med rideklubben.

Sted: BRKs anlegg på Sletten (Kafeen og Rubbhallen).

Deltakerne må være over 16 år (evt. fylle 16 år i løpet av året), og må ha et ønske om å engasjere seg i arbeid for barn og unge i alderen 6-12 år. Rideskoleinstruktører vil være prioritert, men det er plass til og behov for flere som vil ta et tak for breddeaktiviteter i klubben fremover.

Aktivitetslederkurset går over 8 undervisningstimer, fra kl 10.00 til 17.30, inkludert matpause midt på dagen. Kurset består av 5 timer teori og 3 timer praksis og tar opp disse temaene: Sikkerhet, hestekunnskap, rideteori, aktivitetsteori, idrettens strategi for barn og praksis med aktivitetsbank.

Kurset skal gjøre aktivitetslederen i stand til å lede rideaktiviteter som gir barna muligheter til å utvikle seg helhetlig sammen med hesten. Sentralt står barnas motoriske, sosiale, fysiske og psykiske utvikling.

Hvis du er interessert i å delta på kurset, må du sende en mail til styret@bergen-rideklubb.no innen 29. februar. Merk mailen med Aktivitetslederkurs.
Skriv gjerne noen ord om hvorfor du vil bli aktivitetsleder.