Årsmøte 2020 avviklet og nytt styre valgt

Postet av Bergen Rideklubb den 6. Mai 2020

I forrige uke avviklet BRK sitt årsmøte, som i denne unntakssituasjonen måtte kjøres som et digitalt møte.

Den digitale møteformen fungerte bra, og vi fikk behandlet alle de tradisjonelle årsmøtesakene på en ryddig og grei måte.

Noe av det aller viktigste på møtet var valg av nytt styre.

Det nye styret har følgende sammensetning:

Styreleder:
Ole Seim (gjenvalgt)
Nestleder:
 Christian Hoff (ny)
Styremedlemmer:
 Pia Leganger Johnstad (ny)

Ina Litland (tidligere vara medl)

John Knudsen (fortsetter)

Sofie Østergård (fortsetter)

Malin H. Skjoldal (undomsrep.)
Varamedlemmer:Espen Haukeland (ny)

Rolf Tvedt (tidl. styremedlem)

Helga Simpson Larsen (ny)

Det er min oppfatning at vi har fått et styre som på en god måte sikrer både kontinuitet og fornyelse. Styrets rolle blir en annen enn tidligere, i og med at vi har ansatt Amund Eide som daglig leder.

Daglig leder vil ha fokus på daglig drift og sportslig satsing, mens styret vil få frigjort kapasitet til å jobbe mer med overordnet økonomi og finansiering, samt forvaltning og utvikling av vårt anlegg.

Jeg vil også få takke avtroppende styremedlemmer for innsatsen og et godt samarbeide gjennom mange år.

Takk til Eva Torsvik, Camilla Hordnes og Ingvild Kvilekval!

Referat fra årsmøtet kommer om kort tid.

Mvh

Ole Seim