Presentasjon av det nye styret i Bergen Rideklubb for 2021/22

Postet av Bergen Rideklubb den 4. Apr 2021

Marie Therese Heldal Haukeland

Styreleder

Marie Therese er en driftig dame som har tusen baller i luften og klarer å lande alle sammen på mirkaluøst vis.
 Når hun bestemmer seg for noe, setter hun alle kluter inn på å nå det målet. Nå har hun bestemt seg for at hun skal være med å gjøre en innsats for Bergen Rideklubb, som styreleder. Med sin bakgrunn fra byggebransjen og sitt virke i Heldal Eiendom, så ser Marie Therese et stort potensiale i klubbens eiendomsmasse for årene som kommer!

Marie Therese er mor til Josephine og Olivia, som rir for klubben, og har to ponnier og en hest plassert i Gamlestallen.

Ina Litland

Nestleder

Ina er en varm og omtenksom dame som alltid vil alle vel. Hun er en dugnadssjel av rang, og står på for klubben dag og natt. Ina får ting til å skje, og er en kløpper på å dra med seg folk til de mange små og store tingene som må gjøres.
Ina er veterinær av yrke, og har alle de nydelige dyrene våre og deres velferd plassert nærmest hjertet. Myrbø er heldig som har henne!

Ina er mor til Daniel og Amalie, som rir for klubben, og har en ponni og to hester plassert i Gamlestallen.

Pia Leganger Johnstad

Styremedlem

Pia er en engasjert og strukturert dame som er opptatt av at «alle skal med», fra rideskole til satsende ryttere. Ganske fersk i ridesporten, men med masse engasjement og vilje til å bidra til at store og små har det godt i klubben. Pia har stor tro på at man kan være den endringen man ønsker å se i andre, og at engasjement smitter.
Pia er HR Manager i OneSubsea, og er opptatt av at en god samtale kan løse de fleste problemer både i jobb og klubb.

Pia er mamma til Maja som rir for klubben, og har en ponni som er plassert i Gamlestallen.

Svein-Eric Olsen Furebotten

Styremedlem

Svein-Eric er en allsidig mann med mange års erfaring fra hestesporten og som hestepappa. Han er en «fikser» og tar gjerne i et tak! Svein-Eric er til daglig ansvarlig for å drifte XXL på Lagunen, og både der og i rideklubben er han opptatt av at god kommunikasjon kan løse mange floker.

Svein-Eric er opptatt av at vi skal ha et godt miljø, og vil sammen med alle andre bidra til at det blir en god tone!

Svein-Eric er pappa til Mille, som rir for klubben, og har en hest plassert i Nyestallen.

Tore Birkeland

Styremedlem

Tore er ringreven i dette styret. Han har mye og lang erfaring fra sporten, og også fra klubben. Han har vært med i styret for klubben tidligere, også som styreleder, og har mye verdifull kunnskap som vi skal dra nytte av.

Tore er daglig leder i Sematek og både der og i klubben er han opptatt av å finne gode løsninger og deler gjerne av sin kunnskap.

Tore er pappa til Caroline, og har en hest plassert i Nyestallen.

Rolf Tvedt

Styremedlem

Rolf er en driftig mann og tar mye ansvar for det forefallende arbeidet i klubben. Han kjører traktor, fikser og ordner, og er den de fleste av oss henvender seg til, når noe må gjøres.
Han er driftsleder for GC Rieber og er en naturlig «go to» person både i jobb og i klubben.
Han har vært en del av klubben i en mannsalder og kjenner anlegget og dets historie bedre enn noen annen.

Charlotte Eriksen Natland

Ungdomsrepresentant

Charlotte har en svært viktig stemme i klubbens styre. Hun representerer fremtiden til klubben, sammen med alle de flotte ungdomsrytterne vi er så heldig å ha hos oss.
Charlotte er «en del av inventaret» i klubben, og vandret rundt i stallene i mange år, helt fra hun startet i rideskolen.
 Charlotte har både vært forrytter og hestepasser i rideskolen og hun har hatt egen hest i Gamlestallen i flere år.

Tommy Vetaas

Varamedlem

Tommy er en handyman. Ser han at noe må gjøres, så gjør han det. Tommy er marineingeniør og er vant med å se løsninger der andre ser problemer. Han står på og tar alltid i et tak, gjernde der vi andre ikke enda har sett at det trengs.

Tommy kom flyttende til klubben fra Polarsirkelen for to år siden og har siden da blitt en viktig brikke i alt dugnadsarbeid.

Tommy er pappa til Malene som rir for klubben, og har en ponni som står i Gamlestallen.

Malin Halhjem Skjoldal

Varamedlem

Malin har «vokst opp» i klubben, og vært med som aktiv rytter i mange år. Hun har tidligere vært med i styret som ungdomsrepresentant, og sikrer oss en viktig kontinuitet i at hun nå fortsetter som varamedlem.
 Malin er brennende opptatt av at klubben skal være god og trygg for alle, og er forkjemper for blant annet ordningen «Rent Idrettslag» i samarbeid med AntiDoping Norge.

Malin har en ponni og en hest stående i Gamlestallen.

Katrine Salbu

Vara Ungdomsrepresentant

Katrine er sammen med Charlotte en viktig stemme i klubben, og de skal jobbe tett sammen i det som er viktige tema for ungdommene.
Katrine har vært i klubben i noen år nå, og rir aktivt sprang. Hun er også instruktør i rideskolen og er en viktig brikke i rekrutteringen av nye ryttere.

Katrine har hest som står plassert i Nyestallen.