BRK styrker den daglige ledelsen av klubben og anlegget vårt

Postet av Ole Seim den 9. Apr 2020

Styret er veldig glade for å kunne annonsere at Amund Eide er ansatt som Daglig Leder og Hovedtrener i BRK.

Dette innebærer at Amund skal ha det øverste ansvar for den daglige driften av klubben og anlegget, og jobbe tett sammen med våre øvrige ansatte, samtidig som han fortsetter som sprangtrener.

Bakgrunn for ansettelsen er et ønske om en styrking av daglig drift.

Styret tror dette er nødvendig for å nå våre mål, som å være en attraktiv klubb for nåværende og fremtidige medlemmer.

Det innebærer blant annet:

• En trivelig klubb å være medlem i
  • Oppnå gode sportslige resultater
  • Fortsette å utvikle vår attraktive rideskole
  • Bedre vedlikehold og oppgradering av anlegg
  • En veldrevet klubb med sunn økonomi

Styret får dermed frigitt noe kapasitet til å jobbe mer med de langsiktige sakene som er viktig for klubbens fremtid. Eksempler på dette er utvikling av anlegg, finansiering og sponsormidler.

Amund sin stilling som Daglig leder er en deltidsstilling, men han vil legge vekt på å være synlig og tilgjengelig i hverdagen.

Amund Eide er vel kjent for de aller fleste, men vi kan jo nevnte at han i tillegg til å være en av Norges mest meritterte sprangtrenere, også har drevet flere ridesentere. Blant annet har han hatt en tilsvarende rolle i BRK for mange år siden, den gang mye av grunnlaget for dagens anlegg og rideskole ble lagt.

Med denne ansettelsen og det tilbudet vi allerede kan tilby tror vi Bergen Rideklubb kan fremstå som en av landets mest attraktive klubber.

Amund starter i stillingen allerede denne uken.

Vi ønsker Amund lykke til i den nye jobben, og ser frem til et godt samarbeid.

Hilsen Styret