Gro på fulltid!

Postet av Bergen Rideklubb den 22. Feb 2017

Stallmester Gro

Tidligere har styret ved Bergen Rideklubb engasjert Gro til, i samarbeid med Ida, å drive Rideskolen med en 40% stilling hos oss. Nå har styret engasjert henne på 100% stilling fra 8. mars. Ida fortsetter i sin stilling med noe justerte oppgaver.

Gro går inn i en rolle som "stallmester" i tillegg til rollen som rideskoleansvarlig. Fra februar/mars tilbyr vi i tillegg til de eksisterende rideskolekursene et nytt tilvenningskurs for de yngste (4-10år) LINK til artikkel. Ida har allerede startet opp den første gruppen på tirsdager.

Gro vil også undervise i forbindelse med treningstilbudet som kommer i tillegg til Amund sine timer og som vil ha hovedfokus på bakkearbeid. Dette tilbudet vil starte opp 9.mars (se egen artikkel). Gro har lang erfaring som rytter og har tre døtre som har vært aktive i sporten i en årrekke.

Hun har drevet Børve Gård i Øystese der det har vært tilbud som rideleir, ridekurs eller helgekurs i sprang og dressur og har erfaring med drifting av både rideskole og rideleir.

En oversikt over hvem som gjør hva av Gro og Ida legges på nettsiden når Gro er på plass i mars måned.