Tilvenningskurs

Postet av Bergen Rideklubb den 10. Feb 2017

Tilvenningskurs
Bergen Rideklubb ønsker å starte et tilvenningskurs for de yngste; 4-10 år. Kurset har hovedfokus på å lære barn å bli trygge på hestene ved å stelle dem og ri på dem i trygge omgivelser. Barna vil også lære aktiviteter som fletting, påsaling, tolkning av hestens gemytt, møkking, lek med hester og mye mer. Timene varer i 45 minutter og prisen er 240 kr pr. time. Det er bindende påmelding.
Målet med kurset er at elevene skal bli komfortabel rundt hestene og håndtere ulike situasjoner som de kan havne i. Vi vil bruke Shetlandsponnier til dette kurset da de er ypperlige lærehester. I tillegg er de trygge og greie å ha med å gjøre. De yngste synes nok ikke at de er så skumle ettersom de er sjarmerende små
Tilvenningskurset passer ypperlig som forkurs til de til ordinære ridekursene ettersom et ordinært ridekurs har hovedfokus på selve ridningen, mens med tilvenningskurs lærer man mer om hest som en helhet. Etter tilvenningskurset er elevene mer forberedt på hva som forventes av en når man begynner på et ordinært ridekurs, og de vil føle seg mer trygg og har bedre hestekunnskap.
Vi vil være mye ute på tur og derfor er det viktig med varme klær på kalde dager, og regntøy når det regner.
Det vil bli oppstart om tirsdagene fra 16.30. Ved stor pågang vil vi prøve å utvide tilbudet til andre dager. Om dere ønsker å melde dere på, send påmelding til

Rideskolen@bergen-rideklubb.no og med info om:

Elevens navn:
Fødselsdato: